کد خبر: 185583460
تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 تير 1397
خانه » حواشی » پایگاه اطلاع رسانی محمد رضا زائری » حاشیه های عجیب برای یک عکس خانوادگی شهید بهشتی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محمد رضا زائری:

كتاب "زندگی  و زمانه ی آيت الله سيد محمد حسينی بهشتی" در روزهای گذشته حاشيه هايی عجيب داشته كه شايد تدريجا به برخي از آنها اشاره كنم. يكي از آنها شبهه تضعيف چادر به خاطر انتشار عكس خانوادگی شهيد بهشتي در زمان اقامت آلمان و سفر اروپاست كه البته اين شبهه از همان زمان مطرح بوده است! در همين كتاب مي خوانيم: "بهار ١٣٤٩ بهشتی پس از چند سال حضور در آلمان به ايران آمده بود. خردادماه در حسينيه‌ی ارشاد به سوالات حضار پاسخ مي‌داد.
برخی سؤالها کنایه دار و برای وارد کردن بهشتی به حاشیه های آن روزهای جامعه ی مذهبی بود. از حجاب و وضعیت همسر و دخترش در آلمان پرسیدند. بهشتی گفت: «همسر من و دخترم با روسری و مانتو و جوراب بیرون می روند و به نظر من، این حجاب اسلامی است. نه فقط همسر من، همچنین همسر مرحوم آقای محققی و دختر ایشان چنین حجابی داشتند. اگر این حجاب غیر اسلامی بود، در طول این سالهای متمادی، از زمان مرحوم آقای بروجردی تا امروز، باید لااقل آقایان مراجع برای ما نوشته باشند که آقا این چه مسلمانی است؟ به ایران برگردید! هم حجاب با چادر، حجاب اسلامی است و هم حجاب با روسری. ما ضد چادر نیستیم، اما پوشاندن مو و گردن و پوشیدن مانتویی که خیلی تنگ و چسبان نباشد هم، حجاب اسلامی است. البته لازم نیست خیلی هم گشاد و اُمّل مآب باشد، مانتویی معمولی و عادی و جورابهایی که پا از زیر آن نمایان نباشد، به اضافه ی اینکه سعی شود صورت بدون آرایش باشد.»"
اين عكس نيز همان گونه كه در زيرنويس صفحات ٧٤ و ٧٥ ذكر شده مربوط به چند سال بعد از سال ١٣٤٩ بوده، يعني عليرغم اينگونه فشارها، باز هم شهيد بهشتي در سفرهاي بعدث تغييرث ايجاد نكرده و اين نكته ای جالب تر است. يعني حجاب همسر و دختر ايشان در سفرهای بعدی اروپا مثل اين تصوير كه در سالهای نزديك به انقلاب بوده همان است كه در فاصله سالهای ٤٥ تا ٤٩ بوده.
اميدوارم اين حاشيه ها و فشارهايی كه برخی دارند برای محدود كردن اين كتاب وارد مي كنند باعث محروم شدن مخاطبان از اين اثر ارزشمند نشود!

کلید واژه ها :

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین